01 de febrer 2009

A blasfemar com cal!

Buscant, buscant he trobat un llibre, una troballa! Té més anys que jo i és la canya!
Té quatre seccions: "Sinònims típics catalans sovint oblidats o ignorats" (inclou mots i expressions), "Alguns mots típics catalans no gaire coneguts o poc usats", "Modismes i frases fetes" i "Dites populars". El cert és que de tot aquests grups inclouen una sèrie de paraules que, si les dius, quedes com un senyor, i és que, senyors meus, com el renec català no hi ha res! Us en deixo una mostra perquè pogueu blasfemar blasfèmies com déu mana i en català. Us convido a que n'apadrineu una i us la feu vostra i sobretot que la utilitzeu sempre que pogueu. Això
ho va proposar un company i vaig pensar que era una molt bona idea per preservar l'idioma. A reveure galifardeus!

Els renecs:

Aixafa guitarres
Bandarra
Beneit
Bord
Bordegàs

Brètol
Burro

Cagadubtes
Capsigrany
Eixelebrat
Galifardeu

Ganàpia
Meuca

Pallús
Pitof
Poca-vergonya
Somiatruites
Sorrut
Tabalot
Talòs
Tanoca
Toixarrut
Tòtil
Ximple

2 comentaris:

Guillem Benejam ha dit...

Molt bona futura filòloga. Jo.. apadrino la que m'ha cridat més l'atenció: eixelebrat! Us podeu preparar!!!

eixelebrat, eixelebrat, eixelebrat, eixelebrat, eixelebrat, eixelebrat.. ara, ja no m'he s'oblida!!

Carol ha dit...

TANOCA!

Per què algunes d'aquestes paraules són noms de colles castelleres? M'hauré de començar a preocupar!